donderdag 16 februari 2012

# 25 Screencasting

Zie hier een screencast die ik heb gemaakt met screencast-o-matic. Schrik niet van het geluid, zet voor alle zekerheid het geluid alvast wat zachter. Het is namelijk opgenomen met een goedkoop microfoontje.



Afgezien van het verschrikkelijke geluid is dit wel een heel gemakkelijke manier om korte filmpjes voor instructies te maken. Ik had al eerder op deze manier filmpjes gemaakt, namelijk voor het maken van instructies voor het programma waarmee we in de bieb verlof aanvragen. En deze filmpjes hebben me al eens gered toen het programma zelf ons in de steek liet. Het programma wat ik eerder gebruikte was camstudio, waarmee je zelfs het geluid dat hoort bij de op te nemen video kon vastleggen. Maar sinds de nieuwste versies van Windows levert dat laatste problemen op. Er was iets met de 'stereomix' aan de hand, maar dat ging me te ver. Verder gezocht heb ik een ander programma gevonden waarmee wel het geluid van de video via streaming kan worden opgenomen, namelijk freecorder. Dit werkt perfect en is ook gemakkelijk in gebruik. Kijk wel uit: nadeel ervan is dat je gratis en voor niks een andere browser krijgt meegeleverd, die moeilijk te verwijderen is.

2 opmerkingen:

  1. hoi Richtje ,
    ik ben diep onder de indruk. ik sta aan het begin en heb nog geen idee. Klasse hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke website is dit. Ik ben meteen in de militieregisters gaan zoeken of ik nog een bekende tegenkwam. Er staan wel een paar mensen in uit mijn familie, maar geen personen waar ik momenteel naar op zoek ben. Het blijkt wel dat deze embedded screencasts niet op de Igels te openen zijn. Gisteren heb ik het in de bibliotheek geprobeerd, maar helaas. Grappig dat dit ook meteen over crowdsourcing gaat.

    BeantwoordenVerwijderen