donderdag 16 april 2009

Ding 15 - Podcasts

Podcasts was ik al eerder tegengekomen: bij de krakercompetitie en bij het geven van Franse les. Ook op taalgebied kun je heel veel en goed bruikbaar materiaal in podcast-vorm vinden.
Een grappige podcast die ik nu ontdekte is die genaamd 'Curious Orange', een 'dutch culture show about more than windmill and tulips', kortom een soort inburgeringscursus.
En Jiskefet blijft natuurlijk leuk.
Via netvibes heb ik een paar abonnementen genomen: op Uruzgan FM en de podcast van DOK Delft en Bibliotheek Waterweg. En een abonnement op de aanrader: 'Radioboeken'. "In Vlaanderen zendt cultuurzender Klara de Radioboeken uit en in Nederland zijn de verhalen te beluisteren in het VPRO-programma De Avonden op Radio 6. In samenwerking met Radio Nederland Wereldomroep en met de steun van de Nederlandse Ambassade in Brussel en het Nederlands Literair Vertalingen- en Productiefonds, worden de Radioboeken ook o.a. in het Frans, Engels, Spaans en Indonesisch vertaald en ingelezen. De vertaalde Radioboeken worden wereldwijd uitgezonden door de Wereldomroep en zijn ook via deze site beschikbaar." (zie site Radioboeken).
Podcasting biedt naar mijn mening zeker mogelijkheden voor onze bibliotheek, in het bijzonder voor de muziekbibliotheek.

1 opmerking:

  1. Hallo hallo,
    Leuk die radioboeken, is iets waar ik ook wel abonnement op zou kunnen nemen. Heb nu ook een verhaal op staan...(Arthur Japin), prettige stem...maar het verhaal volg ik natuurlijk nu niet met dit 23dingen gedoe, haha

    BeantwoordenVerwijderen