dinsdag 14 april 2009

Ding 13 - Online kantoortoepassingen

In Google docs heb ik een paar documenten geupload. Vervolgens een documentje gemaakt en een paar collega 23-dingers gevraagd een aanvulling hierop te maken. De uitnodiging heb ik maar gericht aan hun sbmf-mailadres. (Maar wie weet, kijken ze veel vaker dan ik in hun g-mail inbox). Voor de zekerheid heb ik ook mezelf uitgenodigd op een ander e-mailadres. Zo kon ik ook zelf kijken naar de werking van een en ander. Tot zover ging het goed. Het moeilijkste vind ik trouwens: waar moet ik het over hebben? De inhoud van mijn documentje is dan ook echt prut, maar toch ben ik benieuwd naar de reacties. Nog even afwachten.
Ook in Zoho heb ik nog een documentje aangemaakt. Is inderdaad uitgebreider dan Google docs.
Deze online kantoortoepassingen lijken me handig te gebruiken als je met verschillende collega's aan een document /project moet werken. Groot voordeel van deze manier van werken is dat je altijd in de laatste versie werkt. Ook bespaart het tijd. Er kan bijvoorbeeld minder over een onderwerp worden vergaderd.
Voor de opslag van documenten hebben we natuurlijk ons eigen netwerk.

1 opmerking:

  1. Dag Richtje !
    We hadden contact, maar ook weer niet ! Ik weet niet precies hoe die googletalk werkt. We zaten volgens mij beide te worstelen. Hoop niet dat je denkt dat ik je onbeleefd heb geblocked want dat is niet zo !
    Succes met de 23 dingen !
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen