donderdag 19 februari 2009

Ding 7 - Flickr verder ontdekken







Het was wat prutsen, maar hier mijn resultaat van "Spell with Flickr". Grappig.
Verder heb ik wat toepassingen uitgeprobeerd, zoals Findr. Als je een passende foto bij een bepaald onderwerp/idee wilt zoeken kan deze toepassing heel handig zijn. Werkt associatief.
Verder een puzzel gemaakt van een foto, een badge, een kalender; ik heb mijn eigen gezicht uit elkaar getrokken. Je kunt het zo gek niet bedenken. Heel grappig en leuk allemaal, maar de meeste toepassingen vind ik toch wat spielerij allemaal. Het leukste wat ik tegenkwam was een stripverhaaltje maken d.m.v. pimpampum.net. Het stripverhaaltje had ik een paar dagen geleden gemaakt, maar ik kon het niet meer terugvinden. Tot ik mijn g-mailaccount opende en een link naar het programma tegenkwam. Ik had inderdaad het e-mailadres ingevuld, maar ik dacht dat het programma er niets mee deed. Hierbij dus toch nog het stripverhaaltje. Een foto van een paar koffers dat ik had ingevoegd is blijkbaar verdwenen.
De 50 dingen die een bibliotheek met Flickr zou kunnen doen lijken me niet meer zo erg geschikt voor onze bibliotheek. Met een eigen website zijn de resultaten veel professioneler.

1 opmerking:

  1. Hallo Richtje,

    ik denk er hetzelfde over als jij, leuke spielerij, voor privé gebruik, dus niet voor het werk of de leden van de bibliotheek.
    Leuk stripverhaaltje, vooral die laatste foto van de slippers in het zand.

    Groeten Ginie

    BeantwoordenVerwijderen