zondag 1 februari 2009

Ding 5 - RSS feeds vinden

In Google blogsearch en in de zoekmachine van Bloglines heb ik via verschillende zoektermen feeds gevonden. Zo vond ik in Bloglines na de zoekactie 'bibliotheek 2.0' verschillende postings. O.a. het artikel "Is er nog toekomst voor de catalogus 2.0?" in een blog genaamd Jan Tweepuntnul. Van zowel de blog Jan Tweepuntnul als van de zoekactie 'bibliotheek 2.0' heb ik feeds aangemaakt. Zonder dat ik het wist was ik dus al bezig met het aanmaken van een egofeed. Op deze manier heb ik nog een aantal andere feeds gemaakt. Niet alleen op bibliotheekgebied. Ik heb nu ontdekt dat het werken met feeds voor mijn andere tijdsbesteding, namelijk als vertaler Frans-Nederlands en Nederlands-Frans ook superhandig kan zijn. Van verschillende zoekopdrachten heb ik feeds aangemaakt, bijvoorbeeld van de opdracht: gezocht vertaler frans en cherche traducteur néerlandais. Hier kan ik misschien een heleboel mee doen. Bloglines vond ik wel de meest handig methode.
Een mens raakt zo snel van alles en nog wat op de hoogte. Sommige nieuwtjes zijn niet zo leuk: zo kwam ik te weten dat de zweetvoetenman dreigt "een comeback te maken".
Mijn netvibesaccount moest inderdaad op orde worden gesteld. Een paar tabjes heb ik nu toegevoegd en uiteraard de feeds versleept.

2 opmerkingen:

  1. Je gaat als een trein Richtje! Je bent volgens mij de eerste die ook een egofeed heeft gemaakt. Het werkt dus goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het filmpje van Rob Coers hierover is heel duidelijk. Je doet eigenlijk niets anders dan een eigen, verfijnde, keuze maken, waarvan je een feed maakt. Het verhaal hierover op lifhacker.com vond ik te ingewikkeld. Dat heb ik links laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen