vrijdag 8 mei 2009

Ding 20 - Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Op last.fm heb ik via het 23-dingen account wat rondgeneusd, muziek van diverse artiesten beluisterd en een paar shouts gegeven. Met name de muziek van 'la Winehouse', die volgens de laatste berichten vanwege drankproblemen weer eens in het ziekenhuis is opgenomen terwijl ze vanavond moet optreden tijdens het jazzfestival in Santa Lucia, heeft mijn voorkeur.
Wel leuk deze manier van muziek luisteren, maar ik heb hier niet zoveel mee. Als ik op de computer bezig ben heb ik niet zozeer de behoefte aan muziek luisteren. Ik zie aan mijn kinderen dat zij dat bijna standaard wel doen. De oortjes erin en ze zijn onbereikbaar voor de buitenwereld.
Toch wel een beetje nieuwsgierig naar de andere mogelijkheden die er op dit gebied zijn heb ik een account genomen op Finetune.com. Ook dat biedt de mogelijkheid een playlist te maken en ook daar wordt soortgelijke muziek aangeraden. Maar ook hier geldt voor mij dat het me niet veel zegt. Ik heb ook niet de behoefte mijn mening over bepaalde muziek met een totaal onbekende te delen. Als enig voordeel kan ik noemen dat gerelateerde muziek wordt aangeboden, waardoor je wordt gewezen op artiesten/nummers die je niet kende maar waarvan je nu zegt: hé, dat is ook leuk!
Wat de bibliotheek aan een dergelijk sociaal netwerk voor muziek luisteren zou ik echt niet weten.
Hierbij nog een filmpje van een optreden van 'la Winehouse'. (Filmpje kon helaas niet worden ingesloten.)
De last.fm widget staat hiernaast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten